Yoga

Krótkie wprowadzenie - Historia

Joga - to aktywność fizyczna, która zajmuje się związkami pomiędzy ciałem a umysłem. Przez odpowiedni trening ciała, dyscyplinę duchową i przestrzeganie zasad etycznych joga deklaruje możliwość rozpoznania przez osobę praktykującą natury rzeczywistości. Joga została zaadoptowana w latach 2300 - 1500 p.n.e. Kulminacyjnym okresem w rozwoju jogi uznaje się ok. II wiek n.e. Przez setki lat wszystkie techniki zostały skodyfikowane i uporządkowane, co miało za zadanie ułatwienie nauk oraz przeszkodzenie w ich zrozumieniu osobom postronnym. Praktyka zajmuje się sansarą, jej przyczyną, wyzwoleniem i drogą do niego. W praktyce jogi klasycznej przeplata się wiele wątków, ale wszystkie one prowadzą do jednego.

Współcześnie

Współcześnie joga w swoich różnorodnych odmianach przeniknęła do świata zachodniego. Od zabarwionych religijnie (np.wadżrajana), przez medytację transcendentalną, krijajogę, Art of living, hathajogę do jogi w medycynie i fitness.

Co daje nam ćwiczenie jogi?

- łagodzi stres

- odzyskuje równowagę w organizmie 

- poprawia krążenie

- wzmacnia mięsnie 

- głębszy oddech

- uspokaja

Przykładowe ćwiczenia:

- skłon do przodu - rozciąga dolny odcinek kręgosłupa, korzystnie wpływa na układ nerwowy

- delfin - przygotowuje do stania na głowie, wzmacnia mięśnie barków i ramion

- świerszcz - wzmacnia mięśnie brzucha, krzyża, nóg. Masuje narządy wewnętrzne

- most - wzmacnia mięśnie brzucha, kręgosłupa i nadgarstki

- wojownik - rozciąga i wzmacnia mięśnie tułowia i kręgosłupa, uelastycznia biodra i nogi

- drzewo - wycisza umysł, wzmacnia stawy skokowe i mięśnie nóg, wydłuża kręgosłup, uelastycznia barki oraz otwiera klatkę piersiową


 

Dołącz do nas na Facebooku!

Zachęcamy także do dołączenia do oficjalnej grupy na facebooku ;)

 

 

partnerzy:

    Agisko Powergym     SUPERfeet

Hutnik Warszawa   logo salomon time to play  Runmageddon - będzie piekło!     

PayU.pl

Wszystkie pola są wymagane.