Blog / Trening Boot Camp Fitness

Trening Boot Camp Fitness

20 stycznia 2015

          Fitness - obecnie istnieje niezliczona ilość sposobów  realizowania go. Z roku na rok zmienia się moda, również w świecie fitness. Różne formy zostają zmodyfikowane, powstają nowe, nieznane, tylko po to żeby sprostać potrzebom współczesnego świata. Jedynie cel jest niezmienny. Każdy pragnie mieć piękne ciało, przy jednoczesnym  posiadaniu wysokiej sprawności fizycznej. Powstają  coraz nowsze,  zmodernizowane maszyny i gadżety, które zostaną zastosowane bądź kupione przez miliony ludzi. Według health.usenews.com świat fitness stara skupić się na rzeczach, które są skuteczne oraz rokujące na przyszłość. Co roku ankietowanych jest 3800 specjalistów fitness z Azji, Europy, Austrii oraz Ameryki Północnej i Południowej, w celu identyfikacji trendów na następne lata.

To, co jest teraz na szczycie to głównie wysokiej intensywności trening (HIIT- High Intensity Interval Training), który obejmuje krótkie wybuchy aktywności o dużej intensywności z krótkim czasem odpoczynku. Z tego typu treningów znane są takie jak CrossFit, który  jest numerem  1 wśród trendów w 2014 roku, pomimo ostrzeżeń przed dużą możliwością wystąpienia uszkodzeń narządu ruchu jak i zdarzeń sercowych (można kontrolować pomiary pulsometrem). W tym wypadku należy rozważyć ten rodzaj szkolenia, a przede wszystkim poddać się szeregowi badań, które wykażą brak przeciwwskazań do podjęcia takiej formy aktywności. 
            Wśród trendów znajduje się Body Weight Training, w którym pod wpływem własnego ciężaru budujemy  masę mięśniową.
Przy tym, trening ten zwiększa  zdrowie, elastyczność oraz spala tłuszcz.

Zaraz po tego typu treningach znajduje swoje miejsce trening pod skrzydłem trenera personalnego, jako typ indywidualnych zajęć zaspokajających własne zapotrzebowania. Kładziony jest nacisk na sprawność funkcjonalną. Osoby starsze, bez sportowej przeszłości, bądź osoby po urazach mogą skorzystać z tego typu szkoleń, w których naśladowane są ruchy wymagane przy czynnościach życia codziennego. Bardzo popularne stają się treningi dla osób starszych oraz program ćwiczeń dla dzieci, u których coraz częściej spotyka się otyłość.  Jest to wyjście naprzeciw złym nawykom spędzania czasu wolnego w domu przed telewizorem czy komputerem.

Na top liście znajdziemy treningi w grupie. Dużą tendencją wśród ludzi jest wzajemne mobilizowanie się wśród grupy znajomych. Tworzy to pewien rodzaj łańcucha: jeśli ty idziesz to i ja idę. Jednak działa to też w drugą stronę.
Boot Camp Polska, jako trening fitness łączy w sobie elementy z listy top trendów. Przede wszystkim są to treningi funkcjonalne kształtujące naszą sprawność niezbędną do wydajnego funkcjonowania w życiu codziennym. Tym sposobem są one przeznaczone dla wszystkich o różnym poziomie sprawności. Każdy może dopasować intensywność treningu wybierając poziom treningów:

  • Boot Camp Light - dla osób, które miały przerwę w uprawianiu sportu lub nie miały z nim styczności. Zajęcia służą poznaniu charakteru zajęć i sprawdzeniu własnej kondycji.

  • Boot Camp Standard - zajęcia, które mocniej nawiązują do treningu wojskowego. Są wyzwaniem dla uczestników. Dają duży poziom satysfakcji.

  • Boot Camp Hard - trening dla prawdziwych twardzieli. Jest przybliżoną formą do treningów HIIT. To właśnie, na tych zajęciach można przygotować się do jakże modnych biegów z przeszkodami typu Runmaggedon.

Treningi Boot Camp odbywają się zawsze na świeżym powietrzu, zazwyczaj w parku bądź lasie. Do ćwiczeń wykorzystywane są wszelkie elementy występujące w plenerze: ławki, drzewa, płotki, murki, barierki, schody, wyposażenia placów zabaw.
Wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu przynosi więcej korzyści dla zdrowia, niż ćwiczenia w zamkniętych pomieszczeniach siłowni i klubach fitness. Kontakt ze świeżym powietrzem pozytywnie wpływa na drogi oddechowe. Przebywanie w naturalnym świetle działa dobrze na psychikę oraz powoduje wzrost poziomu witaminy D w organizmie, która nie jest dostarczana w warunkach sztucznego oświetlenia. Otoczenie, w jakim wykonywana jest aktywność fizyczna sprzyja odprężeniu, a ruch na świeżym powietrzu sprzyja w walce ze stresem. Ćwiczenia na powietrzu mają korzystny wpływ na układ krwionośny, redukując poziom złego cholesterolu, obniżając ciśnienie i uelastyczniając naczynia krwionośne. Lepsze krążenie poprawia pracę serca i wzmacnia je. Wzrasta również wytrzymałość kości, gdyż zwiększa się ich gęstość. Podobnie pozytywny wpływ można zaobserwować w przypadku więzadeł ścięgien. Zwiększa się także ruchomość stawów.

Tego typu treningi są odejściem od rutyny, ponieważ większość czynności codziennego życia wykonujemy w pomieszczeniach. Ludzie lubią spędzać czas na dworze, zwłaszcza w zorganizowanych grupach. Cechą charakterystyczną są innowacyjne formy ćwiczeń oraz wykorzystanie niestandardowych metod,  przyrządów, przyborów, sposób rywalizacji jak i również współdziałanie w grupie, ćwiczenia w parach.
         Treningi przeprowadzane na powietrzu są bardziej intensywne ze względu na naturalne przeszkody wynikające z ukształtowania terenu. Dodatkowo zostaje pobudzone całe ciało uaktywniając wszystkie mięśnie. Większa przestrzeń  umożliwia przeprowadzenia treningu siłowego łącząc z wytrzymałością biegową. Taki trening więc nie składa się z przefabrykowanych zakresów ruchu, lecz staje się wyzwaniem dla umysłu jak i ciała. Interakcja podczas zajęć oraz zastosowanie gier i zabaw umożliwia  stworzenie własnego obrazu swoich umiejętności. Tym sposobem budzi się chęć bycia lepszym od innych. Wewnętrzna mobilizacja zwiększa samoistnie intensywność treningu, co przekłada się na spalanie dużej ilości kalorii oraz poprawę własnego stanu fizycznego.


Czy tego typu trening funkcjonalny, prowadzony na powietrzu wpływa na sprawność fizyczną i jego poszczególne parametry?

W procesie kształtowania sprawności fizycznej poszukuje się nowych, bardziej doskonałych, efektywniejszych form i metod szkolenia, zapewniających uzyskanie  wysokiej sprawności fizycznej. Boot Camp Polska wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom, tworząc odrębną strukturę treningów, które przygotowują organizm do prawidłowego funkcjonowania podczas podstawowych czynności życia codziennego, jak i również tworząc uzupełnienie sprawności ogólnej osób trenujących różnorodne sporty. Procesy te mają szeroki zakres działania. Celem jest nie tylko kształtowanie fizycznych i motorycznych właściwości organizmu, lecz także walorów psychiczno -moralnych i cech charakteru, przekładających się na budzenie emocji i budowanie więzi międzyludzkich podczas treningu. Boot Camp stosuje wiele różnorodnych ćwiczeń fizycznych, zarówno o charakterze i znaczeniu ogólnousprawniającym, rozwojowym jak też specjalistycznym. Program treningów jest dostosowany do potrzeb oraz możliwości ćwiczących.
             Stworzenie podziału na poziomy treningowe ze względu na sprawność osób, odznacza się na rynku, który  ukierunkowany jest na masowość i zarobek. Działalność ta otwiera drogę dla wszystkich dorosłych osób, bez względu na stan fizyczny, umożliwiając im rozwój w przyjaznej atmosferze i w korzystnych dla organizmu warunkach.
Ten rodzaj selekcji umożliwia zwrócenie uwagi na indywidualne predyspozycje i właściwości organizmu, przy jednoczesnym poczuciu przynależności do grupy. Treningi obejmują szereg form i metod wpływających na poprawę sprawności fizycznej. Przede wszystkim są to gry i zabawy ruchowe, pokonywanie przeszkód, elementy lekkoatletyki, gimnastyki, sportów walki, gier zespołowych. Odstąpiono od ściśle określonych układów , wprowadzając bogaty zasób oddzielnych ćwiczeń. W tym, jako nowość, ćwiczenia w parach czyli dodatkowe obciążenie  masą bądź siłą osoby współćwiczącej.
             Boot Camp promuje ruch i zdrowy tryb życia, które dają energię, motywację i siłę. Jedyną rzeczą, aby  uzyskać ten efekt   jest uczestnictwo w naszych treningach i zabranie ze sobą dobrego humoru oraz chęci do podjęcia wyzwania.

Autorka: Sandra Kaczmarska - trenerka Boot Camp Polska

Udostępnij:

Komentarze

Brak komentarzy, bądź pierwszy - skomentuj powyższy tekst.

Wyślij

partnerzy:

             SUPERfeet   logo salomon time to play       Runmageddon - będzie piekło!     

OK system          Fit Profit

PayU.pl

Wszystkie pola są wymagane.